Vilnius – Lietuvos sostinė

Pranešimų hekatonas

Ką mokytis Švietimas Technologijos

Vilniaus mokyklos sparčiai pereina prie dirbtinio intelekto naudojimo pamokose

Vilniaus mokyklos pastaruoju metu aktyviai integruoja dirbtinį intelektą (DI) į savo mokymo procesus. Ši naujovė siekia pagerinti mokinių mokymosi kokybę ir padaryti ugdymo procesą efektyvesnį bei įdomesnį.

Pagrindinės iniciatyvos: kokie pokyčiai vyksta?

Vilniaus miesto savivaldybė kartu su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija vykdo kelias pagrindines iniciatyvas, skirtas DI integracijai į mokymo procesus. Šios iniciatyvos apima:
1. Adaptacinės mokymo programos: dI naudojamas mokinių pažangos stebėjimui ir individualių mokymo programų sudarymui.
2. Virtualūs asistentai: skaitmeniniai pagalbininkai padeda mokytojams atsakyti į mokinių klausimus, teikti papildomą informaciją ir organizuoti užduotis.
3. Interaktyvios pamokos: dI technologijos leidžia kurti interaktyvias ir įtraukiančias mokymo medžiagas, kurios skatina aktyvų mokinių dalyvavimą pamokose.

Mokytojų ir mokinių nuomonės: kaip vertinamos naujovės?

Dauguma mokytojų ir mokinių teigiamai vertina DI integraciją į mokymo procesą. Mokytojai pabrėžia, kad DI padeda efektyviau stebėti mokinių pažangą ir pritaikyti mokymo metodikas pagal individualius poreikius. Mokiniai taip pat džiaugiasi naujovėmis, kurios padeda įdomiau ir lengviau įsisavinti mokomąją medžiagą.
Vis dėlto, kai kurie pedagogai išreiškia susirūpinimą dėl per didelio technologijų naudojimo ir pabrėžia, kad svarbu išlaikyti balansą tarp tradicinių ir inovatyvių mokymo metodų.

Technologinės infrastruktūros plėtra: investicijos ir iššūkiai

Siekiant sėkmingai integruoti DI į mokymo procesą, reikalingos didelės investicijos į technologinę infrastruktūrą. Vilniaus mokyklos gauna finansinę paramą iš miesto savivaldybės ir ES fondų, tačiau susiduria ir su iššūkiais:
Technologijų prieinamumas: ne visos mokyklos turi pakankamai resursų, kad užtikrintų vienodą technologijų prieinamumą visiems mokiniams.
Mokytojų mokymai: reikalingi specialūs mokymai mokytojams, kad jie galėtų efektyviai naudoti DI technologijas pamokose.

Ateities perspektyvos: ko tikėtis?

Vilniaus mokyklų patirtis rodo, kad DI gali reikšmingai pagerinti mokymo procesus. Ateityje tikimasi dar didesnio DI technologijų plėtros ir integracijos į švietimo sistemą. Svarbu, kad mokyklos ir toliau investuotų į technologinę infrastruktūrą ir mokytojų mokymus, kad galėtų maksimaliai išnaudoti DI teikiamas galimybes.
Mokyklų sėkmė integruojant DI priklauso nuo nuolatinio bendradarbiavimo tarp mokytojų, mokinių ir technologijų specialistų. Tik taip galima užtikrinti, kad naujovės būtų naudingos ir efektyvios visiems švietimo proceso dalyviams.